Szolgáltatásainkat segítik a cookie fájlok. Szolgáltatásaink igénybevételével egyetért használatukkal. Több információ |
Repülés előtt röviden összefoglaljuk, hogy mi minden fog történni, amikor velünk tartasz életed felejthetetlen kikapcsolódására.
Ha még nem tetted, javasoljuk, hogy olvasd el a „Hogyan készülj” oldalt, nehogy valami fontos dolgot otthon felejts.
Miután jól felöltöztél és magadhoz vettél minden fontos dolgot lássuk, hogy mire számíthatsz a repülés során.
Elsősorban csupa jókedvre és kacagásra. Olyan csapattagokkal fogsz találkozni, akik valóban szerelemből segítik és művelik a repülést, és akik által Te is bele kóstolhatsz a ballonozás semmihez nem hasonlítható varázsába és szabadságába.
Amennyiben nyitott vagy rá (nem kötelező) és érdekelnek a részletek, egy alapos eligazítást követően, tiszteletbeli csapattagként Te is részese lehetsz az egész folyamatnak.
A repülés előkészületei, találkozás
Általában a repülés előtti napon elküldjük számodra, hogy pontosan mikor és hol fogunk találkozni. Leggyakrabban az M7-es autópálya mellett található Váli Völgyi Pihenőnél (33-34 km) szoktunk találkozni az OMV benzinkútnál. Arra kérünk, hogy légy pontos. Ha úgy érzed, hogy szükséges még a benzinkútnál elintézni bizonyos dolgokat, vagy enni, inni szeretnél, akkor próbáld úgy tervezni a megérkezésedet, hogy a megbeszélt időpontig mindenre legyen bőven időd.
A hőlégballonnal történő repülésre alkalmas idő, meglehetősen szűk keretek közé van szorítva. Általában napkelte után egy-két órát és napnyugta előtt egy-két órát ideális az idő a biztonságos repülésre. Napközben olyan meteorológiai folyamatok vannak a levegőben, amelyek nem teszik lehetővé a biztonságos repülést hőlégballonnal. Ezért is nagyon fontos, hogy a megbeszélt időre indulásra készen állj.
A csapat a benzinkút mellett található nagy parkolóba fog megérkezni. Könnyen felismerhetőek leszünk a követő autó után akasztott utánfutóról. Az autódat a benzinkút parkolójában hagyhatod, itt át tudsz pakolni minden fontos dolgot a ballonos autóba. Miután mindenki megérkezett és átszállt a követő kocsiba, együtt megyünk a felszálló helyre. Ha lesznek olyan kísérőid, drukkereid, akik a földről szeretnék végig követni a repülésedet, a saját autójukkal tudnak csatlakozni hozzánk. Azt, hogy pontosan honnan fogunk felszállni, többnyire ott a parkolóban fogja eldönteni a pilóta az adott pillanatban megfigyelt szélirány és szélerősség függvényében.
A repülés előkészületei, a hőlégballon részeinek az összeszerelése
A felszállóhelyre történő elindulással megkezdődik az igazi kaland. A terepre történő megérkezés után, elkezdjük előkészíteni a hőlégballont a felfújáshoz. Ha szeretnél Te is részese lenni az előkészületeknek, a pilóta, vagy egy tapasztalt csapattag elmondja, hogy pontosan miben és hogyan tudsz segíteni, hogy a biztonság maximális legyen.
Első lépésként a hőlégballon tengeri nádból font kosarát – amit szaknyelven gondolának hívunk – levesszük az utánfutóról. Ezután feltesszük rá, az un. égőfejet, aminek a segítségével a pilóta a kupolában lévő levegőt tudja melegíteni annak érdekében, hogy a hőlégballon a levegőben maradhasson. Bekerülnek a kosárba a teljesen feltöltött gázpalackok, azokat biztonságosan rögzítjük, majd a karabinerek, sodronyok és gázcsövek felszerelése, eligazítása után a pilóta kipróbálja, hogy az égőfejek kifogástalanul működnek-e. A sikeres égőfej próba után a kosarat az oldalára döntjük, hogy csatlakoztatni tudjuk a kupolához.
Közben a hőlégballon kupoláját – amit majd megtöltünk levegővel – széliránynak megfelelően kiszedjük a tárolózsákból és karabinerek segítségével rákapcsoljuk a kosárra.
A kupolát egyenesre kihúzzuk, majd óvatosan az erősítő szalagok mentén két oldalt szétterítjük. Attól függően, hogy hány személyes egy hőlégballon, a kupola súlya 80 és 270 kg között változik.
Nem mellesleg, egy pl. 4 személyes, 3000 légköbméteres hőlégballon felállításához minimum 40 négyzetméternyi olyan helyre van szükség, ahol nincsenek fák, bokrok, mert ezek könnyen kiszakíthatnák a ballon anyagát.
Mielőtt a csapat nekilátna felfújni a ballont, a pilóta tart egy átfogó biztonsági tájékoztatót, amelyben ismertet minden fontos dolgot, amit ettől a pillanattól, egészen a leszállás után történő elcsomagolásig mindenkinek szigorúan be kell tartania.
A repülés előkészületei, a hőlégballon felfújása
Az eligazítás után kezdődik a valódi adrenalin emelkedés.
Első lépésként egy szélmotor segítségével, hideg levegővel töltjük fel a ballont, amihez a kupola nyílását két oldalról meg kell tartani, hogy a levegő akadálytalanul áramolhasson a belsejébe.
Ha kellően szemfüles vagy, és szeretnél egy jó fényképet, akkor megkérheted a pilótát, hogy bemehess a kupola belsejébe. Különleges nézőpont, érdemes kipróbálni.
Körülbelül 15 perc alatt annyira megtelik a kupola hideg levegővel, hogy a kapitány el tudja kezdeni az égőfejekkel melegíteni a levegőt. A forró levegő hatására a ballon néhány perc múlva el kezd emelkedni, majd a kosárral együtt feláll.
Itt jön el a várva várt pillanat, amikor beszállhatsz a kosárba. Még néhány perc melegítés és a hőlégballonnal együtt, szinte észrevétlenül elemelkedsz a földtől.
A repülés
A felszállással egyidőben a levegő lágyan magához öleli a ballont és a szelek szárnyán megkezdődik a semmihez sem fogható utazás. Szó szerint kiemelkedsz a mindennapok rohanásából, problémáiból, a földön hagyva minden gondot. Fent a magaslégben teljes nyugalom és csend honol, egy teljesen új dimenzió nyílik meg előtted. Az égőfejek időnként megszólalnak, hiszen ahhoz, hogy a levegőben tudjunk maradni, a kapitánynak rendszeresen fűtenie kell a ballonban lévő levegőt.
A hőlégballon egyszerűen működik. Ha sokat fűtünk emelkedünk, ha kevesebbet fűtünk és egy kicsit lehűl a kupolában lévő levegő, akkor süllyedünk. Az oldal irányú mozgás már nagyobb kihívást jelent. Mivel a hőlégballonon nincs olyan szerkezet, ami az irányváltoztatását tudná befolyásolni, így rábízzuk magunkat a szél irányára. Különböző magasságokban változhat valamelyest a szél iránya – ritka esetben akár 180 fokot is fordulhat - és ha ezt kihasználjuk, akkor lehetséges némi irányváltoztatás is. Egy-egy repülés alkalmával hol a fák tetejét súrolva, hol pedig 1200 méter magasságból, 360 fokban tekinthetsz körbe, megcsodálhatod a tájat, az összezsugorodott házakat, őzeket, vaddisznókat, vagy vadnyulakat fürkészhetsz, vagyis nincs más dolgod, mint élvezni a pillanat tökéletességét.
A hőlégballonozás egy olyan repülési forma, amelynél minden évszak, és az évszakokon belül a hajnali és az esti repülések is más-más, élményt nyújtanak. Bár azt mondjuk, hogy nincs két egyforma repülés, mégis egy közös van bennük. Mindegyik varázslatos. Teljes kikapcsolódást, feltöltődést, természet közeliséget, jó levegőt, és kellemes fáradtságot adnak.
A hajnali repülések során átélheted a természet ébredését. Teljes nyugalom és csend vesz körül, csak a madarak éneke jelzi, hogy lassan elindul a nap. A természet békéje gyorsan átjárja a lelked és magával ragad. A levegőbe emelkedés után is ezt a megnyugvást és harmóniát fogod érezni. Mire más emberek felkelnek, Te már túl leszel egy olyan megtapasztaláson, melyre mindenki vágyik.
A napnyugta előtti repülésnél kézzelfoghatóvá válik, ahogy az élővilág elcsendesedik. A lenyugvó Nap sugarai aranyba öltöztetik a tájat. Szinte olyan érzés, mintha megtisztítana az egész napos rohanás után. Ezek a fények a lelkedet is átjárják, lecsendesítik, és olyan energiával töltik meg, amely képes feledtetni minden nehézséget.
A repülés időtartama általában 45 és 70 perc között változik attól függően, hogy a pilóta merre talál biztonságos leszálló helyet. Ez lehet egy szántóföld, vagy nagyobb rét, amely alkalmas arra, hogy puhán földet érjen a hőlégballon. Ahogy közeledik felénk a kiszemelt terület, megkezdődik a leszállás folyamata.
A kapitány felkér, hogy foglald el az un. leszállási pozíciót, amit a felszállás előtt megmutatunk. Eközben ő kisebb gázfröccsöket adva óvatosan megközelíti a földet. Ha kicsi a szél, akkor landoláskor a kosár állva marad. Ha erősebben fúj, akkor a kosár a földet érés után eldőlhet, és ilyenkor előfordul, hogy egy kicsit vonszolódik a földön, mire teljesen megáll. Ha közben kapaszkodsz, és azt csinálod, amit a pilóta kér, akkor biztos, hogy fülig érő szájjal fogsz kiszállni a kosárból.
A repülés utáni teendők, a hőlégballon összepakolása
Mivel nagyon ritka az az eset, hogy a felszállás helyére vissza tud repülni a hőlégballon, ezért a földön lévő csapat folyamatosan, autóval követi a ballont, hogy a leszállás után nem sokkal oda érjenek a leszállási helyre. A landolás után kieresztjük a levegőt a ballonból, majd összecsomagoljuk a kupolát, szétszereljük a kosárnál azokat a dolgokat, amelyeket felszállás előtt összeszereltünk, és visszateszünk mindent az utánfutóra. Ez is egy olyan alkalom, amikor - ha van kedved hozzá – Te is kiveheted a részed a csapatmunkából.
A repülés utáni teendők, avatási ceremónia
Ha ez volt az első repülésed hőlégballonnal, akkor a repülés után, egy 1783-ból örökölt avatási ceremónia részese leszel, melynek keretében…
Az avatási szertartás részletei titkosak, majd a repülés után meglátod. ;)
Amit elárulhatunk: grófi előnévvel ajándékozunk meg, melyet egy gyönyörű ballonos oklevélen nyújtunk át és (alkoholmentes) pezsgővel ünnepelünk
Kapcsolatfelvétel | Székhelyünk: |
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint. |